Brev:
Hvilket mad til barn på 6 mdr?
6. januar 2004
Alder:
6 mdr.
Hvilket mad til barn på 6 mdr?
Hej Netsundhedsplejerske.
Først tak for en utrolig god hjemmeside og brevkasse. Her får man svar på det meste.
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal give min datter på 6 mdr.
Hun blev ammet fuldt ud til hun var 5½ md. Nu er jeg så startet på grød. Hun bliver ammet om morgenen og efter en lille formiddagslur får hun fuldkornsgrød, majs eller hirsegrød, om eftermiddagen får hun igen en af de slags grød og så lidt frugtmos. Om aftenen står den på kartoffelmos med diverse grøntsager i. Men er det ok at jeg i maden bruger almindeligt mælk?
Der går ofte 4-5 dage hvor hun ingen afføring har og når det så kommer er det meget hårdt. Hvad skal jeg gøre for at hjælpe hende? Jeg giver hende ofte sveskegrød.
Er det ok at give hende yoghurt og sådan noget nu?
På forhånd tak for hjælpen.
Lene Allman